۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۳۲۶۸۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

 برخی از برنامه‌های صدا و سیما با اصول و ارزش های دینی در تضاد است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی از برنامه‌های صدا و سیما اشاعه فساد دارد، گفت: در برخی موارد رسانه ملی دوگانه عمل می‌کند که این مسأله با برخی مبانی اصولی ما در تضاد است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جمع مسؤولان این شهرستان فریدونکناری با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب وارد یک جنگ تمار عیار در حوزه فرهنگی با ما شده اند، گفت: شیوه دشمنی مستکبران عالم با مبانی دینی ما از حالت سخت افزاری به نرم افزاری تغییر یافته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید برای تربیت فرزندانی دیندار و انقلابی از همه ظرفیت ها بهره گیریم، خاطرنشان کرد: کودکان امروز آینده سازان و مدیران فردای کشور هستند به همین دلیل باید در تربیت و پرورش آنها بیشتر سرمایه گذاری شود.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که دشمنان از همان دوران کودکی برای فرزندان کشورمان برنامه ریزی می کنند، ادامه داد: برنامه ریزان حوزه فرهنگی و دینی باید چند گام جلوتر از دشمنان حرکت کنند و توطئه های فرهنگی آنها را خنثی کنند.

 

وی با اشاره به این که غرب با برخی تولیدات ضد فرهنگی تلاش می کنند شخصیت افراد را از همان دوران کودکی در جهت منافع خود شکل دهد، تصریح کرد: این مسأله یک هشدار جدی برای همه مسؤولان حوزه فرهنگی کشورمان است که باید جدی تر در جهت تقویت مبانی دینی و ارزشی جامعه گام بردارند.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب با پدید آوردن ابزارهای مختلف جنگ فرهنگی به دنبال زدودن هویت دینی و انقلابی نسل جوان کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: آنها با سرمایه گذاری گسترده در این عرصه تلاش می کنند تا جوان و نوجوان ایرانی را از درون تهی کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که غرب بنیان خانواده های ایرانی را هدف قرار داده است، گفت: امروز ماهواره ها به عنوان مهم ترین ابزار سست کردن بنیان خانواده های ایرانی مورد توجه نظام سلطه قرار دارد.

 

امام جمعه فریدونکنار، تربیت دینی را سد محکمی در برابر فرهنگ وارداتی و مسموم غرب دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی فرزندان باید با الگوی منسجم و یکپارچه اسلامی تربیت شوند.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این‌که ماهواره ابزاری برای استحاله فرهنگی ملت ها است، اظهار داشت: استکبار جهانی امروز برای ورود آسان به کشورها به جای حمله نظامی از طریق رسانه ها اقدام می کند، به این صورت که هر هدف سیاسی خود را بدون لشکرکشی های نظامی، با تغییر باورها و اعتقادات مردم پیگیری می کند.

 

وی با بیان این که فضای مجازی در حال از بین بردن بنیان خانواده‌ها است و دشمن به شدت در این زمینه در حال فعالیت است، تصریح کرد: برخی از ناهنجاری‌ها در مباحث کلان ریشه دارد و متأسفانه امروز صدا و سیما و رسانه ملی در این خصوص به خوبی عمل نمی‌کند. 

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که برخی از برنامه‌های صدا و سیما اشاعه فساد دارد، اظهار داشت: در برخی موارد رسانه ملی دوگانه عمل می‌کند که این مسأله با برخی مبانی اصولی ما در تضاد است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی از مجریان صدا و سیما نیز با سؤوالات خود فساد را اشاعه می‌دهند، خاطرنشان کرد: رسانه ملی به عنوان الگوی ترویج دین و ارزش های اسلامی باید از این گونه مسائل به دور باشد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از برگزاری برخی جشن های فارغ التحصیلی در دانشگاه های انتقادک رد و گفت: بسیاری از جشن‌های فارغ‌التحصیلی در ایام عزاداری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و هیچ مسؤولی نیز جلوی آن را نمی‌گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مسافران و گردشگران همزمان با آغاز فصل تابستان در مناطق توریستی استان بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از سوی گردشگران و مسافران  تأکید کرد و گفت: مسؤولان استان باید گونه ای برنامه ریزی کنند که در ایام ماه مبارک رمضان شاهد ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در مازندران نباشیم.

 

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: مؤمنان و متدینین جامعه مسائل اجتماعی و اخلاقی را یکی از دغدغه‌های خود می‌دانند و بر اساس گزارشاتی که از سواحل، پارک‌ها و سطح شهر و برخی از روستاها، وضعیتی برازنده جامعه نیست.

 

وی با اشاره به اعتراضات متعدد مردم برای وضعیت نامناسب شئونات اخلاقی و حجاب تصریح کرد: باید برای این شرایط ناگوار فکری کرد و مسؤولان و دستگاه‌های مربوطه برای رعایت شعائر دینی احساس مسؤولیت کرده و برای برخورد با ظواهر و اقدامات هتاکانه و بدحجابی مفرط و اختلاط بی رویه زن و مرد در دریا اقدام همه‌جانبه تدارک بینند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان در فصل تابستان برای پیشگیری از منکرات در سواحل دریای مازندران بیشتر تلاش کنند، افزود: همه ساله در فصل تابستان شاهد حضور گسترده مسافران از سراسر ایران به مازندران هستیم که این مسأله نباید سبب ترویج فساد و بی بندوباری در این استان ولایت مدار شود.

 

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که سواحل دریای مازندران محل ولنگاری و بی بندوباری نیست، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان به ویژه نیروی انتظامی وظیفه دارد با هر گونه ناهنجاری اجتماعی برخورد قاطعانه و قانونی کند.

 

وی، احیاء فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این سفارش مهم دینی نباید در مهجوریت باقی بماند، بلکه باید برای گسترش آن تلاش مضاعف صورت گیرد./950/202/ب2

ارسال نظرات